maanantai 15. maaliskuuta 2010

Sunnuntai









Sunnuntaiaamu - suihku ja aamiainen.
Sen jälkeen pakkasin syntymäpäivälahjat. Meidät oli kutsuttu iltapäivällä syntymäpäiville. Ja koska lauantaina oli niin kamalan huono ilma ja sen vuoksi ulkoileminen oli jäänyt vähän huononpuoleiseksi, oli minulla tarve lähteä vähän kävelemään, vaikkei sää nytkään parhain mahdollinen ollut. Kävelin hautausmaan läpi postiin, josta ostin automaatista postimerkit edellisenä päivänä kirjoittamaan kirjeeseen ja panin sen laatikkoon. Samalla huomasin kukkakaupan kadun toisella puolen ja kävin ostamassa kukkia syntymäpäiväsankarille.

Lenkiltä palattuani ratkoin ensin vähän sudokoa. Olen optimisti. Luin taannoin, että vain optimistit ratkovat ristisanatehtäviä kuivamustekynällä. Ja koska minulla oli vielä vähän aikaa ennen synttäreille lähtöä, järjestelin taas valokuvia. Olen kyllä vähän väsynyt siihen hommaan ja näen jo uniakin kuvista, joten taidan laittaa loput kuvat odottamaan taas uutta inspiraatiota.

Iltapäivällä ajoimme syntymäpäiville. Siellä odotti kahvipöytä vieraiden saapumista. Ilta kului rattoisasti seurustellessa ja nauttiessa kaikkia niitä herkkuja, mitä oli tarjolla. Ulkona vain sää näytti huonon puolensa. Alkoi sataa lunta ja sitä satoi ja satoi. Takatalvi tuli.
Niinpä toteutui se vanhan miehen sanonta, että tänä vuonna tätä lumista kautta kestää maaliskuun puoliväliin saakka.

6 kommenttia:

  1. Paljon mukavaa ohjelmaa mahtui sunnuntaipäivääsi. Ristikot teen nykyään lyijykynällä.Ei siksi, että olisin pessimisti, vaan koska teen VAIN vaikeita ristikoita:) Minunkin pitäisi tehdä taas tuollainen "päivä elämästäni"-postaus.

    VastaaPoista
  2. Vaikeita tai ei, tartun aina kuivamustekynään ja sitten harmittaa, kun tulee sotkua. En tiedä näitkö kuvan, minulla sitä ei ole.

    VastaaPoista
  3. Kuvat ovat kyllä näkyvillä, mutta jotakin vikaa kyllä on koko blogissa, ainakin jotkut vanhat kuvat ovat häipyneet. Ehkäpä vika vähitellen korjaantuu.
    Siinäpä se, vaihdoin lyijykynään, koska minua ärsytti se sotku,mikä tuli, kun kirjoitti väärin.

    VastaaPoista
  4. Täällä toinen optimisti, käytän kuulakärkikynää.

    VastaaPoista
  5. Mukava sunnuntaipostaus :)

    Olen muuttunut lyijykynäratkojaksi. Ostamme paksuja ristikkolehtiä, joissa löytyy tehtäviä sekä miehelle että minulle. Yleensä postitamme ratkotun lehden toimitukseen ja ajoittain palkinto osuu kohdalle.

    VastaaPoista
  6. Nurkkalintu: Sinullapa on ollut onnea noiden ristikoiden kanssa. Joskus aikoinaan olen minäkin lähettänyt, mutta koskaan en ole mitään saanut. Nykyisin ratkon omaksi huvikseni.

    VastaaPoista