keskiviikko 15. syyskuuta 2010

Päivällinen kauppatorilla


Lomamme alussa Helsingissä poikkesimme myös kauppatorilla, jossa päätimme syödä päivällisen. Minä ja H. tilasimme muikkulautasen, R. otti lohta. Mutta kuinkas siinä kävikään? Tämä lokki tässä tuli, istahti H:n lautaselle ennen kuin H. ennätti ottaa lautasta myyntikojun reunalta, sieppasi muikun...No ei H. sitä voinut tietenkään syödä, eikä myyjä suostunut antamaan uutta, antoi vain minun annokseni sivusta. Lopulta maksamani muikut söi eräs vieras koira, joka oli ihastunut muikun makuun. H:lle jäi pelkät uudet perunat ja porkkanat. Mutta paistetut muikut minun lautaseltani maistuivat kyllä meillekin...Harmitti vähän, mutta koska lomamme oli alkuvaiheessa, en viitsinyt pilata sitä enkä tehnyt mitään suurta numeroa häviöstäni...
Jälkkäriksi ostimme isot pallot jäätelöä ja nautimme sen tietenkin Havis Amandan reunalla.

3 kommenttia:

  1. Minä luin joskus keväällä tai kesällä lehdestä Kauppatorin röyhkeistä lokeista :(

    VastaaPoista
  2. Minäkin olen katsellut noita Helsingin lokkeja. Kerran Espan kahvilassa lokki vei jonkun lautaselta ruokaa.

    VastaaPoista
  3. Ennen nuo kalalokit lentelivät vain siellä, mistä tiesivät saavansa saaliiksi eläviä kaloja, nyt ovat tulleet tuollaisiksi röyhkimyksiksi.
    Hyvä että saitte jätskit sentään syödä rauhassa, kyllähän nuo niitäkin yleensä nappaavat.

    VastaaPoista